Detail inscenace

RODINNÁ SLAVNOST

Divadlo: Divadlo Petra Bezruče
Soubor: Divadlo Petra Bezruče
Scéna: Divadlo Petra Bezruče
Premiéra: 21.1.2011
Popis:

řez do živého děje se, co se děje, měl bych s tím skoncovat, ale nemůžu / nemůžu s tím skoncovat!!! / závratná propast rodinných oslav, každý ji známe, skočme do ní a uleví se nám

Autor/ři: Thomas Vinterberg, Mogens Rukov

Inscenační tým

Inscenační tým

Režie
Dramaturgie
Scéna
Kostýmy
Hudba
Překlad
Pohybová spolupráce
Úprava textu
Úprava pro jevištní podobu díla
Autor předlohy

Obsazení

Obsazení

2010/2011

Helge, otec
Christian, jeho syn
Elsa, Helgeho žena
Michael, syn
Mette, Michaelova žena
Helena, Helgeho dcera
Lars, majordomus a číšník
Kim, kuchař
Helmut, obřadník
Pia, služebná
Michell, panská
Dědeček
Gbatokai, Helenin přítel
Strýček Leif
Muži v žaketu

2011/2012

Helge, otec
Christian, jeho syn
Elsa, Helgeho žena
Michael, syn
Mette, Michaelova žena
Helena, Helgeho dcera
Lars, majordomus a číšník
Kim, kuchař
Helmut, obřadník
Pia, služebná
Michell, panská
Dědeček
Gbatokai, Helenin přítel
Strýček Leif
Muži v žaketu

2012/2013

Helge, otec
Christian, jeho syn
Elsa, Helgeho žena
Michael, syn
Mette, Michaelova žena
Helena, Helgeho dcera
Lars, majordomus a číšník
Kim, kuchař
Helmut, obřadník
Pia, služebná
Michell, panská
Dědeček
Gbatokai, Helenin přítel
Strýček Leif
Muži v žaketu

Představení

Seznam představení

Datum Začátek Místo Typ
Detail
23.5.201319:00Divadlo Petra BezručeDerniéra
16.4.201319:30Divadlo v Celetné, PrahaRepríza
27.3.201319:00Divadlo Petra BezručeRepríza
31.10.201219:30Divadlo v Celetné, PrahaReprízaDetail
12.10.201219:00Divadlo Petra BezručeReprízaDetail
22.6.201219:00Klicperovo divadlo Hradec KrálovéRepríza
20.6.201219:00Divadlo Petra BezručeRepríza
26.4.201219:00Divadlo Petra BezručeRepríza
28.3.201218:30Divadlo Petra BezručeRepríza
1.3.201219:00Divadlo Petra BezručeRepríza
15.2.201219:00Divadlo Petra BezručeRepríza
1.12.201113:00Divadlo loutek Ostrava – alternativní scénaRepríza
12.11.201117:30Těšínské divadlo v Českém TěšíněRepríza
21.10.201119:30Divadlo v Celetné, PrahaRepríza
20.10.201119:00Divadlo loutek Ostrava – alternativní scénaRepríza
19.4.201119:30Divadlo Petra BezručeRepríza
8.3.201118:00Divadlo Petra BezručeRepríza
1.3.201119:00Městské divadlo DěčínRepríza
28.2.201119:00Krušnohorské divadlo v TeplicíchRepríza
17.2.201118:00Divadlo Petra BezručeRepríza
14.2.201118:00Divadlo Petra BezručeRepríza
11.2.201119:00Divadlo Petra BezručeRepríza
4.2.201119:00Divadlo Petra BezručeRepríza
31.1.201118:00Divadlo Petra BezručeRepríza
29.1.201119:00Divadlo Petra BezručeRepríza
26.1.201118:00Divadlo Petra BezručeRepríza
21.1.201119:00Divadlo Petra BezručePremiéra

Fotogalerie

Fotogalerie

Články, video, audio

Články, video, audio

Popis

Popis

„V roce 1974 jsi totiž ty, moje matka, vešla do kanceláře a uviděla jsi svého syna na všech čtyřech a uviděla jsi svého muže bez kalhot… promiň maminko, promiňte, ale ty to víš…“

"Nesnesitelně divoká oslava, při níž explodují nejtemnější vztahy otce a jeho dětí. Severák fičí starými škvírami v oknech, až je všechny s třeskotem střepin vyrazí. U Bezručů opět bez kompromisů. Otec miluje děti až do jejich hrobů. Led je ostrý a bez obalu, led nelze objímat déle než pět minut. Pravda, vášeň, pud, bolest, láska, zoufalství, vražda, drama…" Martin Františák

Norbert Lichý se stal za svůj výkon v inscenaci Rodinná slavnost osobností měsíce ve třetím čísle Divadelních novin roku 2011.

 

Thomas Vinterberg

Thomas Vinterberg (ročník 1969) je dánský filmový a divadelní režisér. V druhé polovině 90. let platil za mimořádný talent evropské kinematografie. Tento svůj symbolický kapitál později prohospodařil režijemi několika velkorysých hollywoodských projektů (mezi jinými autorským sci-fi filmem Its All About Love). V roce 1995 spoluvytvořil a načas převedl ve vlastní tvorbu slavný umělecký manifest Dogma 95. Film Rodinná oslava (1998) nese označení Dogma#1 a v souladu s kolektivistickým pojetím filmové tvorby, tak jak ji Dogma 95 deklarovalo, nebyl Vinterberg původně uváděn ani jako režisér, ani jako scénárista tohoto snímku. Úspěch filmu (získal mimo jiné hlavní cenu poroty v Cannes 1998) strhl pozornost odborné veřejnosti ke skupině mladých filmových tvůrců a jejich (do té doby poněkud vysmívanému) uměleckému programu. Přestože oba tvůrci (tj. Thomas Vinterberg a Lars von Trier) uměleckého názoru Dogma 95 tuto poetiku již opustili, sešli se v roce 2005 při práci na snímku Dear Wendy. Zatím posledním Vinterbergovým režijním počinem (tentokrát adaptací literární předlohy) je film Submarino. Dramatizace Rodinné oslavy (autor scénické verze Bo hr. Hansen) se dočkala mnohých jevištních realizací v divadlech po celé Evropě. V české premiéře hru uvedlo brněnské studio Marta (rež. Petr Štindl, 1995). Thomas Vinterberg pro vídeňský Burghtheater napsal a zrežíroval pokračování Rodinné slavnosti nazvané Pohřeb (2010).

Moderní Dán

Moderní Dán je státně dotované, mediálně zpracované, reklamou zmanipulované počítačové číslo s digitálními číslicemi za ušima. Viking přetavený k nepoznání. Rozmazlená bytost, která se dožaduje pomoci a podpory, a když není po jejím, začne kvičet. Jako ustrašené, bezmocné, závislé a náruživé děcko visí úporně na ledově chladném prsu institucí. Aby mohl odškodné lépe sát, vyvinul se u něho mezitím obrovský spotřebitelský a nenasytný orgán jako jakýsi druh umělé berly, protézy, ze které technologie vytvořila zcela nepostradatelnou součást organismu s moderním designem. Moderní Dán je fenomén, který žije ve věčné bázni a chvění před veškerým světem, uchopitelným i neuchopitelným. Bojí se, že mu za výpadek elektřiny, krádež, bankrot, jeho staří a smrt vezmou dudlík, že přijde o majetek, úroky, práci nebo podporu, že dostane další daňovou facku, že ho všichni opustí, že mu zvednou nájem nebo zálohu na pojištění, že nevyhraje v loterii, že nebude vůbec k ničemu. Všeobecně vzato je zkrátka dospělý Dán lidská bytost, která ve své bezmezné nejistotě a pochybnostech o všech a všem zoufale lpí na tom jediném, co je v životě neohrozitelné a má moc, na tom naprosto jediném, co ještě vypadá celistvě a neotřesitelně ? na dánském demokratickém státu, na denní spotřebě a systémem naordinované mediální dávce. (Per Šmidl – Oběť blahobytu, esej o jedinci a státu dánském)

 

 

 

Sponzoři a partneři:
Sponsors and partners
Sponsors and partners
Sponsors and partners
Sponsors and partners
Sponsors and partners
Sponsors and partners
Sponsors and partners