Detail inscenace
Nauka o afázii
Divadlo: | Národní divadlo moravskoslezské |
---|---|
Soubor: | Extra akce - opera |
Scéna: | Důl Hlubina |
Premiéra: | 29.8.2020 |
Popis: | Hudebně-divadelní inscenace, 2019–20 |
Autor/ři: | Michal Rataj |
Inscenační tým
Inscenační tým
Kompozice a hudbení vedení | |
---|---|
Režie | |
Dramaturgie | |
Scéna | |
Kostýmy | |
Světelný design | |
Zvuk |
Obsazení
Obsazení
2020/2021
Mezzosoprán | ||
---|---|---|
Herečka | ||
Viloncello |
Představení
Seznam představení
Datum | Začátek | Místo | Typ | Detail |
---|---|---|---|---|
29.8.2020 | 18:30 | Důl Hlubina | Premiéra | Detail |
Popis
Popis
Michal Rataj
Michal Rataj (1975) studoval hudební vědu a skladbu České republice (FF UK, HAMU), Německu (HU Berlin, UdK), Velké Británii (RHUL) a ve Spojených státech amerických (CNMAT, UC Berkeley). Tvoří převážně elektroakustickou a instrumentální hudbu, od roku 2008 vystupuje sólově s autorskými zvukovými performance v Evropě a USA. Zabývá se kompozičními aspekty prostorového zvuku a pokouší se zvukem malovat obrazy. V roce 2002 se podílel na vzniku rozhlasového pořadu Radioateliér Českého rozhlasu Vltava a založil internetový portál rAdioCUSTICA zaměřený na mapování současné domácí scény akustických umění. Od roku 2014 spolupracuje externě s Českým rozhlasem. Vyučuje skladbu na HAMU a NYU Prague, zúčastnil se řady evropských festivalů (např. MetaMorf Trondheim, LAB30 Augsburg či V:NM Graz). Je rovněž autorem hudby a zvukového designu k desítkám rozhlasových her a vytvořil filmovou hudbu k mnoha filmů – spolupracoval s Otakarem Koskem, Radimem Procházkou, Lucií Královou, Martinem Řezníčkem, Hanou Železnou, Kamilou Zlatuškovou, v oblasti hrané tvorby pak především s Robertem Sedláčkem.
Katharina Schmitt
Katharina Schmitt (1979, Brémy), dramatička a režisérka, studovala činoherní režii na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze (DAMU). Jako režisérka a dramatička pracovala v řadě divadel, např. v Pražském komorní divadle, Národním divadle (Praha), Thalia Theater (Hamburk), Schauspiel Leipzig, Schauspiel Stuttgart, Watermill Center (New York) nebo Residenztheater (Mnichov). Soustavně pracuje ve Studiu Hrdinů (Praha), kde režírovala inscenace Černá zrcadla podle Arna Schmidta, Ne Já Samuela Becketta, Krev Wälsungů podle Thomase Manna, O slavnosti a hostech podle filmu Jana Němce a Ester Krumbachové a Zprávu pro Akademii podle Franze Kafky. Ve své režijní tvorbě se zabývá formami mezi výtvarným uměním a divadlem. Pravidelně působí jako režisérka a libretistka v oblasti hudebního divadla, opery a rozhlasu. V roce 2016 režírovala opery Aventures & Nouvelles Aventures Györgyho Ligetiho v rámci zahájení festivalu NODO. V roce 2017 režírovala v Národním divadle operu Jiřího Kadeřábka Žádný člověk. V roce 2018 připravila jako režisérka a libretistka premiéru opery Ondřeje Adámka Alles klappt pro Mnichovské bienále.
Michal Rataj (1975) studoval hudební vědu a skladbu České republice (FF UK, HAMU), Německu (HU Berlin, UdK), Velké Británii (RHUL) a ve Spojených státech amerických (CNMAT, UC Berkeley). Tvoří převážně elektroakustickou a instrumentální hudbu, od roku 2008 vystupuje sólově s autorskými zvukovými performance v Evropě a USA. Zabývá se kompozičními aspekty prostorového zvuku a pokouší se zvukem malovat obrazy. V roce 2002 se podílel na vzniku rozhlasového pořadu Radioateliér Českého rozhlasu Vltava a založil internetový portál rAdioCUSTICA zaměřený na mapování současné domácí scény akustických umění. Od roku 2014 spolupracuje externě s Českým rozhlasem. Vyučuje skladbu na HAMU a NYU Prague, zúčastnil se řady evropských festivalů (např. MetaMorf Trondheim, LAB30 Augsburg či V:NM Graz). Je rovněž autorem hudby a zvukového designu k desítkám rozhlasových her a vytvořil filmovou hudbu k mnoha filmů – spolupracoval s Otakarem Koskem, Radimem Procházkou, Lucií Královou, Martinem Řezníčkem, Hanou Železnou, Kamilou Zlatuškovou, v oblasti hrané tvorby pak především s Robertem Sedláčkem.
Katharina Schmitt
Katharina Schmitt (1979, Brémy), dramatička a režisérka, studovala činoherní režii na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze (DAMU). Jako režisérka a dramatička pracovala v řadě divadel, např. v Pražském komorní divadle, Národním divadle (Praha), Thalia Theater (Hamburk), Schauspiel Leipzig, Schauspiel Stuttgart, Watermill Center (New York) nebo Residenztheater (Mnichov). Soustavně pracuje ve Studiu Hrdinů (Praha), kde režírovala inscenace Černá zrcadla podle Arna Schmidta, Ne Já Samuela Becketta, Krev Wälsungů podle Thomase Manna, O slavnosti a hostech podle filmu Jana Němce a Ester Krumbachové a Zprávu pro Akademii podle Franze Kafky. Ve své režijní tvorbě se zabývá formami mezi výtvarným uměním a divadlem. Pravidelně působí jako režisérka a libretistka v oblasti hudebního divadla, opery a rozhlasu. V roce 2016 režírovala opery Aventures & Nouvelles Aventures Györgyho Ligetiho v rámci zahájení festivalu NODO. V roce 2017 režírovala v Národním divadle operu Jiřího Kadeřábka Žádný člověk. V roce 2018 připravila jako režisérka a libretistka premiéru opery Ondřeje Adámka Alles klappt pro Mnichovské bienále.