Pavel Gejguš
Narodil se v Ostravě roku 1983. Studoval na Gymnáziu Ostrava-Hrabůvka, po maturitě pokračoval ve studiu činoherní režie na Janáčkově akademii múzických umění v Brně, kterou absolvoval v roce 2009. Poté působil jako režisér na volné noze. Hostoval například v Západočeském divadle v Chebu, olomouckém Divadle Tramtarie či v Městském divadle Zlín. Roku 2014 se vrátil zpět do Ostravy a ujal se uměleckého vedení kulturního prostoru Stará aréna, kde se podílel jako umělecký šéf, režisér a dramaturg na vzniku nové divadelní scény.Inscenační tým
Inscenační tým
2011/2012
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| Eva a Lilith |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2015/2016
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| HAPRDÁNS neboli HAmlet PRinc DÁNSký |
Asistent režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2016/2017
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| HAPRDÁNS neboli HAmlet PRinc DÁNSký |
Asistent režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2017/2018
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| HAPRDÁNS neboli HAmlet PRinc DÁNSký |
Asistent režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| 110 LET DIVADLA ANTONÍNA DVOŘÁKA VE 110 MINUTÁCH, aneb Historická smršť a kdo to nestihl, už to nestihne... |
Režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2018/2019
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| PLASŤÁCI ÚTOČÍ |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| ZÍTRA TO SPUSTÍME |
Režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VIKTOR ANEB DÍTKA U MOCI |
Režie Úprava textu
|
Studio G |
2019/2020
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| PLASŤÁCI ÚTOČÍ |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| ZLATÝ OSEL |
Režie Dramatizace
|
Komorní scéna Aréna |
| PŘÍJEM |
Režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| HORDUBAL |
Režie
|
Studio G |
| DVORNÍ ŠAŠCI |
Dramaturgie
|
Divadlo Petra Bezruče |
2020/2021
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| BÍLÝ TESÁK A ODHOZENÉ SRDCE |
Autor Režie
|
Studio G |
| ZLATÝ OSEL |
Režie Dramatizace
|
Komorní scéna Aréna |
| HORDUBAL |
Režie
|
Studio G |
| DVORNÍ ŠAŠCI |
Dramaturgie
|
Divadlo Petra Bezruče |
2021/2022
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| BÍLÝ TESÁK A ODHOZENÉ SRDCE |
Autor Režie
|
Studio G |
| ZAKÁZANOU KRAJINOU |
Autor Režie
|
Studio G |
| ZLATÝ OSEL |
Režie Dramatizace
|
Komorní scéna Aréna |
| HORDUBAL |
Režie
|
Studio G |
| VIŠŇOVÝ SAD |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KAM ZMIZEL ČLOVĚK |
Námět
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2022/2023
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| PLASŤÁCI ÚTOČÍ |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| BÍLÝ TESÁK A ODHOZENÉ SRDCE |
Autor Režie
|
Studio G |
| ZAKÁZANOU KRAJINOU |
Autor Režie
|
Studio G |
| ANI RYBA, ANI KRAB |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| HORDUBAL |
Režie
|
Studio G |
| VIŠŇOVÝ SAD |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| HOŘÍ, MÁ PANENKO |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| O LÍNÉ BABIČCE |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MARIE ANTOINETTA |
Dramatizace
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| NORA |
Režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2023/2024
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| PLASŤÁCI ÚTOČÍ |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| BÍLÝ TESÁK A ODHOZENÉ SRDCE |
Autor Režie
|
Studio G |
| ZAKÁZANOU KRAJINOU |
Autor Režie
|
Studio G |
| ANI RYBA, ANI KRAB |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| HORDUBAL |
Režie
|
Studio G |
| HOŘÍ, MÁ PANENKO |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| O LÍNÉ BABIČCE |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MARIE ANTOINETTA |
Dramatizace
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| NORA |
Režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BEZ ROUCHA |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| RICHARD III. |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PRAVDA |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DEN ZÚČTOVÁNÍ |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2024/2025
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| PLASŤÁCI ÚTOČÍ |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| BÍLÝ TESÁK A ODHOZENÉ SRDCE |
Autor Režie
|
Studio G |
| ZAKÁZANOU KRAJINOU |
Autor Režie
|
Studio G |
| ANI RYBA, ANI KRAB |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| KEROUAC |
Autor Režie Scéna
|
Studio G |
| HORDUBAL |
Režie
|
Studio G |
| O LÍNÉ BABIČCE |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BEZ ROUCHA |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| RICHARD III. |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PRAVDA |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DEN ZÚČTOVÁNÍ |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| OŠKLIVEC |
Režie
|
Komorní scéna Aréna |
| ŤULULUM |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SOUMRAK NAD KRAJINOU |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KRVAVÁ SVATBA |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2025/2026
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| PLASŤÁCI ÚTOČÍ |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| ANI RYBA, ANI KRAB |
Autor Režie
|
Divadlo loutek Ostrava |
| KEROUAC |
Autor Režie Scéna
|
Studio G |
| O LÍNÉ BABIČCE |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PRAVDA |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| OŠKLIVEC |
Režie
|
Komorní scéna Aréna |
| ŤULULUM |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SOUMRAK NAD KRAJINOU |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KRVAVÁ SVATBA |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PODOBA VĚCÍ |
Dramaturgie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
Obsazení
Obsazení
2018/2019
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| ZÍTRA TO SPUSTÍME |
Tusar, Penížek, Čvančara
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2024/2025
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| GALAVEČER K ZAHÁJENÍ SEZÓNY 2024/2025 |
Účinkující
|
Národní divadlo moravskoslezské |
Články
Články
Marie Antoinetta pohledem Milana Bátora: Oběť vlastní nezralosti, nebo shnilého systému?
(12. 3. 2023)
Vladivojna La Chia chystá nové projekty a říká: Mateřství zásadně změnilo můj životní styl
(17. 5. 2024)
Konverzační jednohubka Pravda po zásluze boduje na scéně ostravské Dvanáctky
(16. 3. 2024)
Marie Antoinetta pohledem Evelíny Vaněk Síčové: Adaptace Zweigova románu je novým klenotem činohry NDM
(12. 3. 2023)
Soumrak na krajinou řeší mezilidské vztahy a otevírá aktuální společenské otázky
(18. 4. 2025)
Inscenace Bez roucha v režii Vojtěcha Štěpánka je jedním z nejlepších tuzemských zpracování tohoto díla
(12. 11. 2023)







