Adéla Laštovková Stodolová
(Adéla Stodolová)Adéla Laštovková Stodolová je výrazný režijní i interpretační talent v oblasti nonverbálního divadla, současného cirkusu a tance.
Absolvovala Konzervatoř Duncan Centre a poté studovala pod vedením profesora Ctibora Turby na Katedře nonverbálního a komediálního divadla HAMU. Kromě tanečního a pohybového vzdělávání má také zkušenosti z činohry – hlavní role v Shakespearově tragédii Romeo a Julie v Divadle Rokoko, hrála v inscenaci Divadla Komedie Lidumor aneb má játra beze smyslu v režii Dušana Pařízka a režijně spolupracovala s Divadlem AHA! na projektu 9 životů. V Divadle Na zábradlí vytvořila choreografii pro inscenaci Happy end v režii Jiřího Ornesta. Hrála v divadelním projektu i filmu profesora Ctibora Turby Giro di Vita a vystupovala v dalších divadelních projektech (Pohyblivý kabinet, 1998; Archa v pohybu, 2000; 1203 aneb není mi smutno, 2002).
V současné době studuje doktorandský program Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU, kde zároveň vyučuje. Kromě interpretační činnosti se věnuje vlastním autorským projektům (Za tím, 2002; Všechna jediná, 2002–2003; It s lovely, že?, 2004; Malá Smrt, 2008). První úspěchy slavila již se svým absolventským představením Všechna jediná (2002), které jí vyneslo Cenu Divadelních novin v kategorii alternativní divadlo a získalo i několik ocenění na zahraničních festivalech. Její inscenace Muži byla nominována na inscenaci roku v anketě Divadelních novin. V současné době spolupracuje s režisérským tandemem SKUTR a vede workshopy pohybového a tanečního divadla.
Jejím nejnovějším režijním počinem je režie inscenace Meda. Představení vzniklo ku příležitosti 100. narozenin Medy Mládkové.
Inscenační tým
Inscenační tým
2007/2008
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
SHOULD I STAY OR SHOULD I GO? |
Pohybová spolupráce
|
Divadlo Petra Bezruče |
2015/2016
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
L2: Brána života! |
Choreografie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2016/2017
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
L2: Brána života! |
Choreografie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
RICHARD III. |
Pohybová spolupráce
|
Divadlo Petra Bezruče |
2017/2018
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
L2: Brána života! |
Choreografie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
RICHARD III. |
Pohybová spolupráce
|
Divadlo Petra Bezruče |
2018/2019
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
L2: Brána života! |
Choreografie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
HEDA GABLEROVÁ: TEORIE DOSPĚLOSTI |
Pohybová spolupráce
|
Divadlo Petra Bezruče |
2019/2020
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
HEDA GABLEROVÁ: TEORIE DOSPĚLOSTI |
Pohybová spolupráce
|
Divadlo Petra Bezruče |
PĚT LET ZPĚT (The Last Five Years) |
Pohybová spolupráce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2020/2021
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
HEDA GABLEROVÁ: TEORIE DOSPĚLOSTI |
Pohybová spolupráce
|
Divadlo Petra Bezruče |
PĚT LET ZPĚT (The Last Five Years) |
Pohybová spolupráce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2021/2022
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
PĚT LET ZPĚT (The Last Five Years) |
Pohybová spolupráce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2022/2023
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
PĚT LET ZPĚT (The Last Five Years) |
Pohybová spolupráce
|
Národní divadlo moravskoslezské |