Detail osoby
Ladislava Košíková
LADISLAVA KOŠÍKOVÁ
Absolvovala v Brně obor taneční umění na Masarykově univerzitě a Divadelní fakultě JAMU. Věnuje se umělecké práci i pedagogické činnosti v oblasti tance a pohybové výchovy (Konzervatoř Brno, Divadelní fakulta JAMU, ZUŠ Uherské Hradiště, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně). Od roku 1992 je choreografkou souboru Hradišťan, kde v autorské dvojici s Jiřím Pavlicou vytvořila výrazná scénická pásma: Biblická zastavení, V proměnách času, Skrytá tajemství, O Slunovratu, Třikrát je člověk a další. Mimo to je autorkou řady celovečerních projektů Tanečního souboru Hradišťan ve spolupráci s jinými hudebními tělesy (Filharmonie Bohuslava Martinů, Pražská komorní filharmonie, Ensemble Baroque, Musica Bohemica, Slovanský komorní ansámbl, Slovácký komorní orchestr), např.: Janáčkův Rákoš Rákoczy, Martinů Kytice, Orffova Catulli Carmina a Stravinského Svatby pro MOF Smetanova Litomyšl, Rybova Česká mše vánoční, Krčkovy Žákovské vigilie, Chléb náš vezdejší (scénické uvedení kantát Bohuslava Martinů – Izaiášovo proroctví, Polní mše a Hora tří světel), Moravský kabaret aneb Na druhé koleji 14:32 na hudbu V. Pešky, hudebně-taneční revue Claudio Monteverdi a české země se Societas Incognitorum. V roce 2002 spolupracovala společně s tanečníky Hradišťanu s Vídeňskou filharmonií na programu z děl Smetany a Dvořáka (dirigent Nikolaus Harnoncourt). Se svým Tanečním studiem ZUŠ a tanečníky Hradišťanu vytvořila v roce 2003 pro Českou televizi taneční kompozici Rok na vsi na hudbu Jiřího Sternwalda. Choreografické práci se věnuje také na operních scénách, např. v Národním divadle v Praze: Smetanova Prodaná nevěsta (režie Magdalena Švecová) a Dvě vdovy (režie Jiří Nekvasil), Orffova Chytračka a Měsíc (režie Jiří Nekvasil), v Brně: Pucciniho Madama Butterfly (režie Jiří Nekvasil), Janáčkův Výlet pana Broučka do Měsíce (režie Pamela Howard), Dvořákova Rusalka (režie Vladimír Morávek), Smetanova Hubička (režie Linda Keprtová), Bizetova Carmen (režie Tomáš Pilař), Ponchielliho La Gioconda (režie Tomáš Pilař), v Divadle F. X. Šaldy Liberec: Janáčkova Její pastorkyňa (režie Linda Keprtová). Pravidelně spolupracuje s činoherními režiséry, např. s Janem Antonínem Pitínským, Igorem Stránským, Ivo Krobotem, Vlastimilem Peškou, Břetislavem Rychlíkem, Vladimírem Morávkem, Hanou Mikoláškovou. Pro Hudební festival Znojmo vytvořila v roce 2013 scénickou koláž k Monteverdiho Combattimentu, choreografii k Rameauově opeře Platée (2014) a k Mozartovu Donu Giovannimu (2016, režie Constance Larrieu).
Aktualizace prosinec 2017
Inscenační tým
Inscenační tým
2016/2017
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
TAJEMSTVÍ |
Pohybová spolupráce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2017/2018
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
TAJEMSTVÍ |
Pohybová spolupráce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2018/2019
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
TAJEMSTVÍ |
Pohybová spolupráce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
MISTR A MARKÉTKA |
Pohybová spolupráce
|
Divadlo Petra Bezruče |
2019/2020
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
MISTR A MARKÉTKA |
Pohybová spolupráce
|
Divadlo Petra Bezruče |
2021/2022
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
MISTR A MARKÉTKA |
Pohybová spolupráce
|
Divadlo Petra Bezruče |
2023/2024
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
TAJEMSTVÍ |
Pohybová spolupráce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2024/2025
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
TAJEMSTVÍ |
Pohybová spolupráce
|
Národní divadlo moravskoslezské |