Detail osoby
Mauro Bigonzetti
choreograf
Mauro Bigonzetti se narodil v Římě, kde také vystudoval operní akademii. Po absolutoriu se stal členem baletu Římské opery, v němž strávil deset let. Od sezóny 1982/1983 působil v souboru Compagnia Aterballetto, kde účinkoval ve všech repertoárových inscenacích včetně děl George Balanchina a Leonida Massina. Spolupracoval s tak významnými choreografy, jako jsou Alvin Ailey, Glen Tetley, William Forsythe nebo Jennifer Muller.
Mauro Bigonzetti se narodil v Římě, kde také vystudoval operní akademii. Po absolutoriu se stal členem baletu Římské opery, v němž strávil deset let. Od sezóny 1982/1983 působil v souboru Compagnia Aterballetto, kde účinkoval ve všech repertoárových inscenacích včetně děl George Balanchina a Leonida Massina. Spolupracoval s tak významnými choreografy, jako jsou Alvin Ailey, Glen Tetley, William Forsythe nebo Jennifer Muller.V roce 1990 vytvořil svou první vlastní choreografii Sei in movimento na hudbu J. S. Bacha, která byla poprvé uvedena na scéně Teatro Sociale v italské Grassině. Vzápětí ukončil své angažmá v souboru Compagnia Aterballetto a zahájil dráhu svobodného umělce. K souborům, s nimiž dosud spolupracoval, patří Balletto di Toscana, londýnský Anglický národní balet (English National Ballet), Ballet National v Marseille, Stuttgarter Ballett, Deutsche Oper Berlin, Staatsoper Dresden, Ballet Teatro Argentino, Balè da Cidade de São Paulo, Ballet Gulbenkian, Státní balet Ankara, Ballet du Capitole v Toulouse, Les Ballets Jazz de Montréal, filadelfský Pennsylvania Ballet v USA, Ballet National de Marseille, Ballet de Santiago Chile, Národní balet v Ankaře, Národní balet v Portugalsku (Companhia Nacional de Bailado), Čínský národní balet, Estonský národní balet, Národní divadlo v Bělehradě, Balet Národního divadla v Praze a další.
Vytvořil choreografie pro baletní soubory divadel La Scala, Teatro dell’Opera di Roma, Arena Verona a Teatro San Carlo. V letech 1997–2007 zastával funkci uměleckého šéfa souboru Compagnia Aterballetto, pro který sestavil nový repertoár a angažoval do něj nové tanečníky. Od roku 2008 působil jako jeho hlavní choreograf, a to až do roku 2012, kdy se rozhodl plně se věnovat kariéře svobodného umělce.
K jeho nejvýznamnějším dílům pro Compagnia Aterballetto patří Pression, Cantata, Rossini Cards, Vespro, Les Noces, WAM, Romeo a Julie, InCanto, Certe Notti a Le Sacre. Mauro Bigonzetti také vytvořil několik nových choreografií a znovu nastudoval svá starší díla pro Taneční divadlo Alvina Aileyho (Festa Barocca), soubory New York City Ballet (Vespro, In Vento, Oltremare a Luce Nascosta), Les Grands Ballet Canadiens (Le Quattro Stagioni), Stuttgarten Ballet (Il Concertone), Ballett Basel, Gaithier Dance (Pietra Viva, Alice), Státní operu Berlín (Caravaggio), Státní operu v Hannoveru (La Piaf, Der Prozess), Velké divadlo v Moskvě (Reflections, Cinque) a další. V roce 2016 působil jako ředitel Baletu Teatro alla Scala. Nyní pracuje jako nezávislý choreograf.
Foto Lucie Maceczková
Inscenační tým
Inscenační tým
2017/2018
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| BALET GALA |
Choreografie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2019/2020
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| ROSSINIHO KARTY |
Choreografie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2020/2021
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| ROSSINIHO KARTY |
Choreografie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2021/2022
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| ROSSINIHO KARTY |
Choreografie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2022/2023
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| ROSSINIHO KARTY |
Choreografie
|
Národní divadlo moravskoslezské |







