Michael Simon
Scénograf, světelný designér a režisér Michael Simon se narodil v roce 1958. V letech 1978 až 1981 studoval scénografii ve Stuttgartu. Od roku 1982 spolupracoval s choreografem Williamem Forsythem, pro jehož soubor Ballet Frankfurt navrhl scény pro inscenace Gänge, LDC, Isabel’s Dance, Impressing the Czar a Limb’s Theorem.
V roce 1987 začal spolupracovat s Jiřím Kyliánem na inscenaci Sint Joris, na kterou navázaly choreografie Kaguyahime, Stepping Stones, Whereabouts Unknown, Tiger Lily, Perfect Conception, Wings of Wax, Arcimboldo, Indigo Rose, One of a Kind a Doux Messonges pro baletní soubor Opéra national de Paris a v roce 2008 Zugvögel pro Bavorskou státní operu v Mnichově. V roce 2008 spolupracoval s čínským choreografem Feim Boem v čínském Národním baletu na inscenaci The Peony Pavilion a v roce 2017 na inscenaci Dunhuang.
V letech 1990 až 2011 navrhoval scénický design opery pro režiséra Pierra Audiho v Amsterodamu. Šlo například o inscenace Odysseův návrat do vlasti, Korunovace Poppey a Orfeo od Monteverdiho, Mitridates, král pontský od Mozarta, La Bohème od Pucciniho a Iphigenie od Glucka. V roce 1999 měla v Amsterodamu premiéru opera Writing to Vermeer od Petera Greenawaye a Louise Andriessena, která se poté hrála v Austrálii a USA.
Michael Simon režíroval také divadelní projekty jako Elements of Crime pro divadlo Nederlands Dans Theater nebo Newton's Casino a Roman Dogs ve Frankfurtu, na kterých spolupracoval se skladatelem Heinerem Goebbelsem. Následovaly současné opery v Basileji (Die Menschen), v Brémách (Mojžíš a Áron) či v Bonnu, kde režíroval celkem 5 oper současných skladatelů. V roce 2004 pak režíroval operu L'espace dernier od Matthiase Pintscherse v Pařížské opeře Bastille (Paris Opera Bastille) a v roce 2012 operu The Outcast od Olgy Neuwirth v Mannheimu.
Od svého činoherního režijního debutu s inscenací Black Rider v roce 1994 v Dortmundu byl pozván do divadel Schaubühne v Berlíně, Volksbühne v Berlíně, Burgtheater ve Vídni, Düsseldorfer Schauspielhaus v Düsseldorfu, Residenztheater v Mnichově a do divadel v Drážďanech, Freiburgu, Karlsruhe, Hannoveru, Basileji a Bernu.
Od roku 2008 je Michael Simon vedoucím programu scénografie na škole Zürcher Hochschule der Künste ve Švýcarsku. Mezi jeho nejnovější počiny patří scénický design pro operu Hamlet v režii Liho Liuyiho, která měla premiéru v listopadu 2018 v čínském Národním centru pro scénická umění v Pekingu (National Center for Performing Arts in Beijing).
Za pravdivost a věcnou správnost informací uvedených v životopise zodpovídá umělec.
Inscenační tým
Inscenační tým
2018/2019
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
VZLETY A PÁDY |
Scéna Světelný design
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2019/2020
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
VZLETY A PÁDY |
Scéna Světelný design
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2024/2025
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
Křídla z vosku |
Scéna Světelný design
|
Národní divadlo moravskoslezské |