Detail inscenace
TASTE BALLET OSTRAVA! Baletní hostina z Ostravy na kanále YouTube NDM.
Divadlo: | Národní divadlo moravskoslezské |
---|---|
Soubor: | Balet |
Scéna: | Jeviště DAD |
Premiéra: | 13.3.2021 |
Popis: | 1. ČÁST
Délka představení: 40 minut V rámci prvního večera, který bude premiérově odvysílán 13. března 2021 v 18.30 hodin (k dispozici do 19. 3. 23.59 hodin), se můžete těšit na tři ukázky. Komponovaný večer zahájí úryvek z choreografie Útěk obra (Humpback Runner) Jiřího Pokorného, který ji speciálně upravil pro tento kamerový záznam. Původně vznikla pro soubor Nederlands Dans Theater 2 jako zakázka k pětistému výročí úmrtí malíře Hieronyma Bosche. Fantaskní svět jeho obrazů inspiroval českého choreografa k vytvoření vlastního příběhu o fenoménu doby – migraci. Následuje pánský tanec (souboj Vikomta de Valmont s Rytířem Dancenym) a závěrečná scéna šílenství Markýzy de Merteuil z baletu Nebezpečné známosti ztvárněná tanečnicí Shino Sakurado, která v roce 2019 získala úzkou nominaci na Cenu Thálie právě za tuto roli. Inscenace je společným autorským počinem lotyšského skladatele Arturse Maskatse a špičkového choreografa polského původu Krzysztofa Pastora. V jeho dílech se prolínají prvky moderních stylů a nových přístupů k tanci s ušlechtilými formami klasického baletu. Závěr prvního večera bude patřit baletu Don Quijote. Tento komediální příběh se stal podnětem pro nádherné temperamentní taneční dílo. Prosluněné Španělsko, hudba Ludwiga Minkuse a především strhující tance dají vyniknout klasické virtuózní technice. Role choreografa se poprvé ve své kariéře zhostil právě v NDM Michal Štípa. Oba hlavní představitelé Sawa Shiratsuki (Kitri) a Sergio Méndez Romero (Basil) získali za své role širší nominace na Cenu Thálie 2019. 2. ČÁST
Délka představení: 45 minut Druhý komponovaný večer uvede Národní divadlo moravskoslezské 27. března 2021 opět v 18.30 hodin (k dispozici do 2. 4. 23.59 hodin). Moderní tanec budou zastupovat úryvky z inscenace Rossiniho karty, která sestává ze dvou současných choreografií. Právě část od Itala Maura Bigonzettiho dala jméno nejenom zmíněné inscenaci, ale stala se také inspirací celého projektu TASTE BALLET OSTRAVA! Uchystáme vám totiž pořádnou taneční hostinu. I do druhého večera zařadíme samozřejmě klasický tanec. Nepřijdete tedy ani o symbol baletního umění – Labutí jezero. Ukázka z 2. dějství byla nastudována speciálně pro kameru, jež bude snímat z osvětlovacích mostů, tedy z ptačí perspektivy.
Druhou část inscenace Rossiniho karty (a zároveň duhou ukázku moderního tance) představuje dílo Následky od Španěla Juanja Arquése, inspirované nekonečným vývojem vztahu mezi přírodou a člověkem a vlivy moderní techniky. Pro on-line vysílání jsme pro vás vybrali závěrečnou část této choreografie na elektronickou hudbu Alvy Nota. Její světová premiéra se uskutečnila v roce 2012 v Holandské národní opeře a baletu. V recenzi Laury Cappelle pro Financial Times byl Juanjo Arqués přirovnáván k slavnému choreografovi Wayneu McGregorovi a jeho dílo bylo na tak mladého tvůrce (34 let) shledáno jako velice slibné. S diváky u obrazovek se rozloučíme repertoární novinkou – komickým baletem Coppélia, který měl premiéru v září 2020, tedy těsně před zavřením divadel. Italský choreograf Giorgio Madia v něm spojuje neoklasickou baletní techniku s propracovanou vizuální stránkou inscenace a jeho světelný design spolu s nápaditou scénou italského scénografa a kostýmního výtvarníka Domenica Franchiho posunují celou inscenaci směrem k výrazně vizuálnímu scénickému umění a slibují okouzlující a mimořádnou podívanou. Všechny ukázky ze jmenovaných inscenací uvede balet NDM v původních kostýmech i scéně. Oběma bloky budou provázet (a nechají Vás nahlédnout i za kulisy!) členka našeho souboru Anna Knollová a její otec Pavel Knolle – tanečník, choreograf a výtvarník, který jsou profesní dráhu spojil mj. s pražskou Laternou magikou.
|
Inscenační tým
Inscenační tým
Režie | |
---|---|
Dramaturgie | |
Produkce | |
Zvuk | |
Kamera | |
Scénář moderací | |
Koncept moderací, střih | |
Moderace |
Obsazení
Obsazení
2020/2021
fragment z baletu ÚTĚK OBRA/HUMPBACK RUNNER | ||
---|---|---|
fragment z baletu NEBEZPEČNÉ ZNÁMOSTI/LES LIAISONS DANGEREUSES | ||
fragment z baletu DON QUIJOTE | ||
fragment z baletu ROSSINIHO KARTY | ||
fragment z baletu LABUTÍ JEZERO | ||
fragment z baletu CONSEQUENCE/NÁSLEDKY | ||
fragment z baletu COPPÉLIA |
Představení
Seznam představení
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotografie ze zkoušek
Články, video, audio
Články, video, audio
Články
Rozhovor s baletním mistrem, výtvarníkem a bývalým vedoucím souboru Laterny Magiky Pavlem Knolle
(7. 6. 2023)
O baletním streamu z Prahy a Ostravy aneb Nebýt jen taneční loutkou
(operaplus.cz, 9. 4. 2021)
Taste Ballet Ostrava! Baletní hostina z NDM probudila naše divadelní chuťové buňky
(ostravan.cz, 15. 3. 2021)
Popis
Popis
1. ČÁST
Délka představení: 40 minut
V rámci prvního večera, který bude premiérově odvysílán 13. března 2021 v 18.30 hodin (k dispozici do 19. 3. 23.59 hodin), se můžete těšit na tři ukázky.
Komponovaný večer zahájí úryvek z choreografie Útěk obra (Humpback Runner) Jiřího Pokorného, který ji speciálně upravil pro tento kamerový záznam. Původně vznikla pro soubor Nederlands Dans Theater 2 jako zakázka k pětistému výročí úmrtí malíře Hieronyma Bosche. Fantaskní svět jeho obrazů inspiroval českého choreografa k vytvoření vlastního příběhu o fenoménu doby – migraci.
Následuje pánský tanec (souboj Vikomta de Valmont s Rytířem Dancenym) a závěrečná scéna šílenství Markýzy de Merteuil z baletu Nebezpečné známosti ztvárněná tanečnicí Shino Sakurado, která v roce 2019 získala úzkou nominaci na Cenu Thálie právě za tuto roli. Inscenace je společným autorským počinem lotyšského skladatele Arturse Maskatse a špičkového choreografa polského původu Krzysztofa Pastora. V jeho dílech se prolínají prvky moderních stylů a nových přístupů k tanci s ušlechtilými formami klasického baletu.
Závěr prvního večera bude patřit baletu Don Quijote. Tento komediální příběh se stal podnětem pro nádherné temperamentní taneční dílo. Prosluněné Španělsko, hudba Ludwiga Minkuse a především strhující tance dají vyniknout klasické virtuózní technice. Role choreografa se poprvé ve své kariéře zhostil právě v NDM Michal Štípa. Oba hlavní představitelé Sawa Shiratsuki (Kitri) a Sergio Méndez Romero (Basil) získali za své role širší nominace na Cenu Thálie 2019.
Délka představení: 40 minut
V rámci prvního večera, který bude premiérově odvysílán 13. března 2021 v 18.30 hodin (k dispozici do 19. 3. 23.59 hodin), se můžete těšit na tři ukázky.
Komponovaný večer zahájí úryvek z choreografie Útěk obra (Humpback Runner) Jiřího Pokorného, který ji speciálně upravil pro tento kamerový záznam. Původně vznikla pro soubor Nederlands Dans Theater 2 jako zakázka k pětistému výročí úmrtí malíře Hieronyma Bosche. Fantaskní svět jeho obrazů inspiroval českého choreografa k vytvoření vlastního příběhu o fenoménu doby – migraci.
Následuje pánský tanec (souboj Vikomta de Valmont s Rytířem Dancenym) a závěrečná scéna šílenství Markýzy de Merteuil z baletu Nebezpečné známosti ztvárněná tanečnicí Shino Sakurado, která v roce 2019 získala úzkou nominaci na Cenu Thálie právě za tuto roli. Inscenace je společným autorským počinem lotyšského skladatele Arturse Maskatse a špičkového choreografa polského původu Krzysztofa Pastora. V jeho dílech se prolínají prvky moderních stylů a nových přístupů k tanci s ušlechtilými formami klasického baletu.
Závěr prvního večera bude patřit baletu Don Quijote. Tento komediální příběh se stal podnětem pro nádherné temperamentní taneční dílo. Prosluněné Španělsko, hudba Ludwiga Minkuse a především strhující tance dají vyniknout klasické virtuózní technice. Role choreografa se poprvé ve své kariéře zhostil právě v NDM Michal Štípa. Oba hlavní představitelé Sawa Shiratsuki (Kitri) a Sergio Méndez Romero (Basil) získali za své role širší nominace na Cenu Thálie 2019.
2. ČÁST
Délka představení: 45 minut
Druhý komponovaný večer uvede Národní divadlo moravskoslezské 27. března 2021 opět v 18.30 hodin (k dispozici do 2. 4. 23.59 hodin).
Moderní tanec budou zastupovat úryvky z inscenace Rossiniho karty, která sestává ze dvou současných choreografií. Právě část od Itala Maura Bigonzettiho dala jméno nejenom zmíněné inscenaci, ale stala se také inspirací celého projektu TASTE BALLET OSTRAVA! Uchystáme vám totiž pořádnou taneční hostinu.
Délka představení: 45 minut
Druhý komponovaný večer uvede Národní divadlo moravskoslezské 27. března 2021 opět v 18.30 hodin (k dispozici do 2. 4. 23.59 hodin).
Moderní tanec budou zastupovat úryvky z inscenace Rossiniho karty, která sestává ze dvou současných choreografií. Právě část od Itala Maura Bigonzettiho dala jméno nejenom zmíněné inscenaci, ale stala se také inspirací celého projektu TASTE BALLET OSTRAVA! Uchystáme vám totiž pořádnou taneční hostinu.
I do druhého večera zařadíme samozřejmě klasický tanec. Nepřijdete tedy ani o symbol baletního umění – Labutí jezero. Ukázka z 2. dějství byla nastudována speciálně pro kameru, jež bude snímat z osvětlovacích mostů, tedy z ptačí perspektivy.
Druhou část inscenace Rossiniho karty (a zároveň duhou ukázku moderního tance) představuje dílo Následky od Španěla Juanja Arquése, inspirované nekonečným vývojem vztahu mezi přírodou a člověkem a vlivy moderní techniky. Pro on-line vysílání jsme pro vás vybrali závěrečnou část této choreografie na elektronickou hudbu Alvy Nota. Její světová premiéra se uskutečnila v roce 2012 v Holandské národní opeře a baletu. V recenzi Laury Cappelle pro Financial Times byl Juanjo Arqués přirovnáván k slavnému choreografovi Wayneu McGregorovi a jeho dílo bylo na tak mladého tvůrce (34 let) shledáno jako velice slibné.
S diváky u obrazovek se rozloučíme repertoární novinkou – komickým baletem Coppélia, který měl premiéru v září 2020, tedy těsně před zavřením divadel. Italský choreograf Giorgio Madia v něm spojuje neoklasickou baletní techniku s propracovanou vizuální stránkou inscenace a jeho světelný design spolu s nápaditou scénou italského scénografa a kostýmního výtvarníka Domenica Franchiho posunují celou inscenaci směrem k výrazně vizuálnímu scénickému umění a slibují okouzlující a mimořádnou podívanou.
Všechny ukázky ze jmenovaných inscenací uvede balet NDM v původních kostýmech i scéně. Oběma bloky budou provázet (a nechají Vás nahlédnout i za kulisy!) členka našeho souboru Anna Knollová a její otec Pavel Knolle – tanečník, choreograf a výtvarník, který jsou profesní dráhu spojil mj. s pražskou Laternou magikou.
Druhou část inscenace Rossiniho karty (a zároveň duhou ukázku moderního tance) představuje dílo Následky od Španěla Juanja Arquése, inspirované nekonečným vývojem vztahu mezi přírodou a člověkem a vlivy moderní techniky. Pro on-line vysílání jsme pro vás vybrali závěrečnou část této choreografie na elektronickou hudbu Alvy Nota. Její světová premiéra se uskutečnila v roce 2012 v Holandské národní opeře a baletu. V recenzi Laury Cappelle pro Financial Times byl Juanjo Arqués přirovnáván k slavnému choreografovi Wayneu McGregorovi a jeho dílo bylo na tak mladého tvůrce (34 let) shledáno jako velice slibné.
S diváky u obrazovek se rozloučíme repertoární novinkou – komickým baletem Coppélia, který měl premiéru v září 2020, tedy těsně před zavřením divadel. Italský choreograf Giorgio Madia v něm spojuje neoklasickou baletní techniku s propracovanou vizuální stránkou inscenace a jeho světelný design spolu s nápaditou scénou italského scénografa a kostýmního výtvarníka Domenica Franchiho posunují celou inscenaci směrem k výrazně vizuálnímu scénickému umění a slibují okouzlující a mimořádnou podívanou.
Všechny ukázky ze jmenovaných inscenací uvede balet NDM v původních kostýmech i scéně. Oběma bloky budou provázet (a nechají Vás nahlédnout i za kulisy!) členka našeho souboru Anna Knollová a její otec Pavel Knolle – tanečník, choreograf a výtvarník, který jsou profesní dráhu spojil mj. s pražskou Laternou magikou.