Flaka Goranci
Rodačka z Kosova absolvovala bakalářské studium zpěvu na Hudební akademii v Tiraně, ve studiích dále pokračovala na Buchmann-Mehta School of Music (BMSM) v Tel Avivu. Ve Vídni, kde momentálně žije, navštěvovala soukromé hodiny u prof. Waltera Moora. Byla stipendistkou Nadace Hilde Zadekové. Z původně mezzosopránového oboru přešla k sopránovým rolím. Debutovala v Lazebníku sevillském jako Rosina v Albánské Státní opeře. V Izraeli, Albánii či v Rakousku se objevila v rolích jako Dorabella, Cherubino, Dido, Ida (Gemma di Vergy od Donizettiho) nebo Matka (K. Weill: Der Jasager). Absolvovala řadu mistrovských kurzů (Dan Ettinger, Charles Spencer, Uwe Eric Laufenberg, Vito Maria Brunetti aj.). Spolupracovala s dirigenty jako Nikolaus Harnoncourt, Erwin Ortner, Ulrich Windfuhr, Yishai Steckler nebo Manfred Mayrhofer. Spolupracovala s proslulou americkou divadelnicí Ellen Stewart z divadla La MaMa a v hudebně divadelních inscenacích Il Corvo nebo Asclepius ztvárnila významné role. V roce 2015 vydala své první CD s vídeňským souborem Dielli, na kterém představila lidové písně z Kosova a Albánie. Roku 2016 ztvárnila roli Olgy v Evženu Oněginovi na letním festivalu, konajícím se na hradě Alden Biesen (Belgie) ve spolupráci s divadlem v německém Koblenci. Roku 2017 debutovala jako Carmen v Magdeburku, tamtéž ztvárnila rovněž postavu Třetí víly (Rusalka). Pro Tyrolské slavnostní hry v Erlu byla v sezóně 2018/19 angažována jako Tereza (V. Bellini: Náměsíčná) a Ernestina (G. Rossini: Příležitost dělá zloděje). Věnuje se též koncertnímu zpěvu, doposud spolupracovala s tělesy jako Hamburští symfonikové, Symfonický orchestr v Dubrovníku, Makedonská filharmonie či Kosovská filharmonie.
Obsazení
Obsazení
2019/2020
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
MAŠKARNÍ PLES |
Amelia, Renatova manželka
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2020/2021
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
MAŠKARNÍ PLES |
Amelia, Renatova manželka
|
Národní divadlo moravskoslezské |