Detail osoby
Nadine Secunde
Tato Sopranistka Nadine Secunde se v průběhu své kariéry stala vynikající interpretkou rolí zejména wagnerovského a straussovského repertoáru. Odborná kritika vždy oceňovala její „zářící soprán“ a „strhující herecký projev“. V roce 1987 s obrovským úspěchem debutovala na festivalu v Bayreuthu jako Elsa ve Wagnerově Lohengrinovi v inscenaci slavného německého režiséra Wernera Herzoga. Již o rok později v Bayreuthu triumfovala jako Sieglinda ve Valkýře pod taktovkou Daniela Barenboima a režii Harryho Kupfera. Poté zpívala v řadě prestižních světových operních domů – v Bavorské státní opeře v Mnichově vytvořila roli Alžběty ve Wagnerově opeře Tannhäuser pod taktovkou Zubina Mehty, v Hamburku zpívala titulní roli v Janáčkově Kátě Kabanové a Isoldu ve Wagnerově Tristanovi a Isoldě, ve Vídeňské státní opeře vytvořila Sieglindu ve Valkýře, Chrysothemis ve Straussově Elektře a Alžbětu v Tannhäuserovi. Chrysothemis ve Straussově Elektře zpívala také v Národní opeře v Paříži (dirigent Seiji Ozawa) a Královské opeře v Covent Garden (dirigent Sir Georg Solti). Z dalších úspěchů Nadine Secunde jmenujme například Kateřinu v Šostakovičově opeře Lady Macbeth Mcenského újezdu, kterou zpívala pod taktovkou Antonia Pappana v Bruselu. Americký debut Nadine Secunde se konal v Lyric Opera v Chicagu, kde zpívala Alžbětu v Tannhäuserovi (režie Peter Sellars). Další její důležité závazky v Americe zahrnovaly roli Cassandry v Berliozových Trójanech v Los Angeles a roli Chrysothemis ve Straussově Elektře (dirigent Christian Thielemann). V Seattlu zpívala v roce 1997 svoji první Brünnhildu v kompletním Wagnerově Prstenu Nibelungově a následně také svoji první Maršálku ve Straussově Růžovém kavalírovi. V poslední době pěvkyně zaznamenala obrovský úspěch zejména jako Straussova Elektra – zpívala ji například v Marseille, Amsterdamu, Tokiu a Düsseldorfu. Nadine Secunde se pravidelně věnuje také koncertní činnosti jako sólistka řady prestižních orchestrů, zpívala pod taktovkou například Wolfganga Sawallische, Christiana Thielemanna, Sira Simona Rattla, Daniela Barenboima a Johna Fioreho. V roce 2000 zpívala v Barceloně v koncertním provedení Wagnerovy Valkýry po boku Plácida Dominga. Z nahrávek Nadine Secunde zmiňme alespoň Chrysothemis ve Straussově Elektře po boku Hildegard Behrens (CD Philips, dirigent Seiji Ozawa), Renátu v Prokofjevově Ohnivém andělu (CD Deutsche Grammophon, dirigent Neeme Järvi) a Alžbětu ve Wagnerově Tannhäuserovi po boku René Kolla a Waltraud Meier (DVD Arthaus, dirigent Zubin Mehta). Více informací o sopranistce Nadine Secunde najdete na www.nadinesecunde.com. |
Obsazení
Obsazení
2010/2011
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
JEJÍ PASTORKYŇA |
Kostelnička Buryjovka
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2012/2013
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
KÁŤA KABANOVÁ |
Marfa Ignatěvna Kabanová, kupcová
|
Národní divadlo moravskoslezské |
Fotogalerie
Fotogalerie
KÁŤA KABANOVÁ (Premiéra: 15.11.2012)
Fotografie z představení
9.11.2012
Nadine Secunde (Marfa Ignatěvna Kabanová, kupcová), Ondrej Mráz (Savjol Prokofjevič Dikoj, kupec)
13.11.2012
Martin Gurbaľ (Savjol Prokofjevič Dikoj, kupec), Nadine Secunde (Marfa Ignatěvna Kabanová, kupcová), Morenike Fadayomi (Kateřina (Káťa), jeho žena)