Detail osoby
Roman Šolc
Přední kostýmní divadelní výtvarník, který ve své profesi využívá také zkušenost z profesionální taneční kariéry. Jeho kostýmy jsou nápadité, do každého detailu provedené, s citem pro potřeby tanečního umění a se znalostí titulu, doby, prostředí, atmosféry.
V letech 2001–2004 byl členem baletu Národního divadla v Praze. Jako tanečník získal 2. cenu na Soutěžní přehlídce tanečních umělců ČR a SR Brno 1997 a prestižní nominaci na Cenu Thálie 1996 za roli Merkucia v baletu Romeo a Julie. Z úspěšné kariéry profesionálního tanečníka přešel od roku 1998 plynule k práci divadelního výtvarníka. Své první návrhy vytvořil pro Pražský komorní balet, posléze spolupracoval i s Národním divadlem Brno, Divadlem J. K. Tyla v Plzni, Východočeským divadlem Pardubice, Státním divadlem Košice, Slezským divadlem Opava, Moravským divadlem Olomouc, pražskou Laternou magikou, Státní operou Praha i Národním divadlem v Praze.
Vytvořil kostýmy k řadě inscenací muzikálových, činoherních, operních i baletních, přestože těžiště jeho práce je v současnosti v oblasti muzikálových produkcí. S televizí Nova spolupracoval na pozici hlavního výtvarníka kostýmů při přípravě show Tvoje tvář má známý hlas. Nevyhýbá se ani filmu, podílel se jako kostýmní výtvarník na natáčení filmu České televize Hlídač č. 47 v režii Filipa Renče.
Na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby 1999 obdržel Čestné uznání za kostýmy k baletům Marie Stuartovna a Slovanské dvojzpěvy a na téže přehlídce v roce 2002 Čestné uznání za kostýmy k baletům Ivan Hrozný a Tance podle Brahmse.
Pro balet Národního divadla moravskoslezského vytvořil v roce 2015 kostýmy k inscenaci Barocco & Carmina burana, v roce 2018 kostýmy inscenaci Don Quijote, pro operetu/muzikál kostýmy k operetě Čardášová princezna a realizoval kostýmní návrhy Adolfa Borna pro operetu Noc v Benátkách v nastudování opery NDM.
V letech 2001–2004 byl členem baletu Národního divadla v Praze. Jako tanečník získal 2. cenu na Soutěžní přehlídce tanečních umělců ČR a SR Brno 1997 a prestižní nominaci na Cenu Thálie 1996 za roli Merkucia v baletu Romeo a Julie. Z úspěšné kariéry profesionálního tanečníka přešel od roku 1998 plynule k práci divadelního výtvarníka. Své první návrhy vytvořil pro Pražský komorní balet, posléze spolupracoval i s Národním divadlem Brno, Divadlem J. K. Tyla v Plzni, Východočeským divadlem Pardubice, Státním divadlem Košice, Slezským divadlem Opava, Moravským divadlem Olomouc, pražskou Laternou magikou, Státní operou Praha i Národním divadlem v Praze.
Vytvořil kostýmy k řadě inscenací muzikálových, činoherních, operních i baletních, přestože těžiště jeho práce je v současnosti v oblasti muzikálových produkcí. S televizí Nova spolupracoval na pozici hlavního výtvarníka kostýmů při přípravě show Tvoje tvář má známý hlas. Nevyhýbá se ani filmu, podílel se jako kostýmní výtvarník na natáčení filmu České televize Hlídač č. 47 v režii Filipa Renče.
Na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby 1999 obdržel Čestné uznání za kostýmy k baletům Marie Stuartovna a Slovanské dvojzpěvy a na téže přehlídce v roce 2002 Čestné uznání za kostýmy k baletům Ivan Hrozný a Tance podle Brahmse.
Pro balet Národního divadla moravskoslezského vytvořil v roce 2015 kostýmy k inscenaci Barocco & Carmina burana, v roce 2018 kostýmy inscenaci Don Quijote, pro operetu/muzikál kostýmy k operetě Čardášová princezna a realizoval kostýmní návrhy Adolfa Borna pro operetu Noc v Benátkách v nastudování opery NDM.
Foto Michal Matyáš
Inscenační tým
Inscenační tým
2012/2013
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
NOC V BENÁTKÁCH |
Realizace kostýmů
|
Národní divadlo moravskoslezské |
ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2013/2014
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
NOC V BENÁTKÁCH |
Realizace kostýmů
|
Národní divadlo moravskoslezské |
ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2014/2015
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
BAROCCO & CARMINA BURANA |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2015/2016
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
BAROCCO & CARMINA BURANA |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2017/2018
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
DON QUIJOTE |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2018/2019
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
DON QUIJOTE |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
OD BAROCCA K JAZZU |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2019/2020
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
DON QUIJOTE |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2020/2021
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
DON QUIJOTE |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2021/2022
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
DON QUIJOTE |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
KOMÁŘI |
Kostýmy
|
Komorní scéna Aréna |
2022/2023
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
DON QUIJOTE |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
KOMÁŘI |
Kostýmy
|
Komorní scéna Aréna |
LOUSKÁČEK – VÁNOČNÍ KOLEDA |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2023/2024
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
LOUSKÁČEK – VÁNOČNÍ KOLEDA |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
LABUTÍ JEZERO |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2024/2025
Název inscenace | Funkce | Divadlo |
---|---|---|
LABUTÍ JEZERO |
Kostýmy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
Články
Články
Louskáček-Vánoční koleda: poselství o možnosti lidské proměny
(30. 11. 2022)
Kostýmní výtvarník Roman Šolc: Jako kluci jsme chodili pod Labe
(12. 12. 2022)
Divadlo Antonína Dvořáka uvádí po letech balet Labutí jezero
(28. 11. 2023)
Látky dovážíme až z Dubaje!
(9. 12. 2023)