Bruno Ferrandis
Narodil se v roce 1960 v Alžíru a následně vyrůstal ve francouzském Nice. Zde vystudoval i konzervatoř v oborech hra na klavír, hra na kontrabas a dirigování. Ve svých studiích pokračoval na prestižních školách Guildhall School of Music & Drama v Londýně a Juilliard School v New Yorku, kde studoval dirigování u Sixtena Ehrlinga a Jorgeho Mesterse. Po studiích působil jako dirigent orchestru Juilliard Pre-college orchestra a Juilliardského operního centra. Koncertuje po celém světě a záběr jeho hudebních zkušeností zahrnuje kromě hudby symfonické a operní také hudbu baletní, muzikálovou či filmovou. Působil jako stálý hostující dirigent Filharmonického orchestru Francouzského rozhlasu, se kterým realizoval řadu nahrávek. Opakovaně se představil jako dirigent festivalového orchestru slavného hudebního festivalu v coloradském Aspenu. Pro Kanadskou operní společnost (Toronto) nastudoval zásadní díla operního repertoáru. V letech 1991–2000 působil jako hudební ředitel Banffského uměleckého centra (Alberta).
Blízce spolupracoval se soudobými skladateli, jako jsou George Tsontakis, Edmund Campion, Augusta Read-Thomas, Mohamed Fairouz v USA, Randolph Peters, Harry Sommers v Kanadě nebo Martin Matalon, Mauricio Kagel, Olga Neuwirth, Bernhard Lang, Michal Rataj, Petr Bakla, Klaus Lang v Evropě.
Spolupracoval též se širokým spektrem herců a filmových režisérů, jako jsou John Neville, Atom Egoyan, Colm Feore, Robert Lepage, François Girard, Stephen Wadsworth či choreografka Martha Clarke.
Inscenační tým
Inscenační tým
2017/2018
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| Přijď království Tvé |
Dirigent
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2020/2021
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| No.50 (The Garden/Zahrada) |
Dirigent
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2021/2022
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| MANON |
Dirigent
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2022/2023
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| MANON |
Dirigent
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2025/2026
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| PROCES |
Dirigent Hudební nastudování
|
Národní divadlo moravskoslezské |
Obsazení
Obsazení
Články
Články
Ostravská Manon se řadí k zásadním divadelním počinům současnosti
(29. 4. 2022)
Proces absurdní, groteskní, tragický i erotický, ale především hudební
(14. 10. 2025)
Kafkovský svět v hudbě Philipa Glasse: Proces jako obraz moderního člověka
(14. 10. 2025)
Glassův, Kafkův a Nekvasilův Proces: Pnutí mezi potřebou řádu a vědomím jeho nedosažitelnosti
(11. 10. 2025)
Glassův Proces v Ostravě podle Kafky jako svět absurdit mezi kostelními zdmi
(12. 10. 2025)
Massenetova Manon v Ostravě byla správná volba
(9. 5. 2022)
Ostravská Manon je romantická i dravá, s francouzským espritem
(1. 5. 2022)
Glassův Proces v sakrálním prostoru
(15. 10. 2025)
Bruno Ferrandis: Kafka je jako přízrak, Glassovu Procesu to dává sílu
(7. 10. 2025)
NODO 2024 - Festival současné opery
(10. 6. 2024)
Kafka vytváří chaos, nevíme, co je realita, říká o nové inscenaci dirigent Bruno Ferrandis
(2. 10. 2025)
Pohledem Petra Vebera
(23. 10. 2025)







