Detail osoby
František Forman
Inscenační tým
Inscenační tým
1928/1929
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| HVĚZDY |
Režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1929/1930
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| JEZDCI K MOŘI |
Režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| STUDNICE SVĚTCŮ |
Režie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1954/1955
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| BOLESLAV I. |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| FRAJEREČKA |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| SLÁVA |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| DRAMA ČTYŘ CHUDÝCH STĚN |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| DOVOLENÁ S ANDĚLEM |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| HOROUCÍ LÁSKA |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| DÁMA SKŘÍTEK |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| NOC V BENÁTKÁCH |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| LÉTO |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| MARIE TUDOROVNA |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
1955/1956
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| DĚVČÁTKO Z KOLONIE |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| DÁME SE ROZVÉST? |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| BOBŘÍ KOŽICH |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| MLYNÁŘKA Z GRANADY |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| NORA |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| HOŘE Z ROZUMU |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| ZBOJNÍK ONDRÁŠ |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| KÁDROVÝ PŘÍPAD |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| PRAŽSKÝ FLAMENDR |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| PAGANINI |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| OIDIPUS VLADAŘ |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
1956/1957
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| NORA |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| LOUPEŽNÍK |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| ZVONY ZE SAN DIEGA |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| MĚŠŤÁCI |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| SLAMĚNÝ KLOBOUK |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
| ZLATÁ PANÍ MISTROVÁ |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
1957/1958
| Název inscenace | Funkce | Divadlo |
|---|---|---|
| NORA |
Hlasový a pěvecký poradce
|
Státní divadlo v Ostravě |
Obsazení
Obsazení
1927/1928
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| NEZRALÉ OVOCE |
Žurnalista
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ADAM A EVA |
Adam Smith, jeho obchodvedoucí
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BROADWAY |
Dan Mac Corn, detektiv
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ŽIVNOST PANÍ WARRENOVÉ |
Freddie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MESSINSKÝ ŠVEC |
Giuseppe Palvesi
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DĚTI KAPITÁNA GRANTA |
Forster, kormidelník Britanie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1928/1929
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| ORFEUS V PODSVĚTÍ |
Merkur
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DĚTI KAPITÁNA GRANTA |
Forster, kormidelník Britanie
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| LIŠÁK STAVINOHA |
Pitha, komisař
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| CIKÁNSKÁ LÁSKA |
Mihály, hostinský
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SEN NOCI SVATOJANSKÉ |
Lysander, nápadník Hermiin
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| REPREZENTANTKA DOMU |
Adjunkt
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VELKOVÉVODKYNĚ Z CHICAGA |
Kompoty, vrchní číšník
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| FIDLOVAČKA |
Slepý Mareš, starý hudebník
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ŽIVÁ MRTVOLA |
Vyšetřující soudce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BLOUDÍCÍ OTROKYNĚ |
Vorsky
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MISTŘI PĚVCI NORIMBERŠTÍ |
Konrád Nachtigall, klempíř
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| LOUPEŽNÍK |
Učitel
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BETLÉM |
Hvězdář krále sábského
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ZLÝ DUCH LUMPACIVAGABUNDUS |
Větroplach
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ČERVEN |
Jeník, její syn
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PÁTÝ AKT |
Smutný sedlák
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| POUPĚ |
Kučina, statkář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PLUKOVNÍK ŠVEC |
Martyška Martyška Martyška
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| CYRANO Z BERGERACU |
Le Bret
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BOBŘÍ KOŽICH |
Motes
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SMRT PAVLA I. |
Kapitán Skarjatin
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SOKOVÉ STROJŮ |
John Wible, tkadlec
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| OBRÁCENÍ FERDYŠE PIŠTORY |
Faltys, komisař
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DÁMA S KAMÉLIEMI |
Saint-Gaudens
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| POD DOZOREM VĚŘITELŮ (TO NEZNÁTE HADIMRŠKU) |
Teddy Brandt, libretista Palácového divadla
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1929/1930
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| POD DOZOREM VĚŘITELŮ (TO NEZNÁTE HADIMRŠKU) |
Teddy Brandt, libretista Palácového divadla
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| JE MARY DUGANOVÁ VINNA? |
Eduard West, její obhájce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SVATÝ VÁCLAV |
Kněz Chrastěj
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| CHLUPATÁ OPICE |
Long
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PEKELNÍK |
Major Swindon
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KAREL A ANNA |
Dozorce nad zajatci
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SIEGFRIED |
Robineau
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| STUDNICE SVĚTCŮ |
Světec
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SKLENICE VODY |
Markýz z Torcy, vyslanec Ludvíka XVI.
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ŇU |
On
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DĚDICOVÉ |
Nábožný příbuzný
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| POSVÁTNÝ PLAMEN |
Dr. Harvester
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| HAMLET |
Rosenkrantz
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| TŘI SESTRY |
Solenyj, důstojník
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DOBRÝ VOJÁK ŠVEJK |
Brettschneider, policejní agent Macuna, krátkozraký Cuksfíra Fuchs
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| REVOLUČNÍ SVATBA |
Du Bartas
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VÍKEND V RÁJI |
Ministerský komisař Winkler
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1930/1931
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| DOBRÝ VOJÁK ŠVEJK |
Brettschneider, policejní agent Macuna, krátkozraký Cuksfíra Fuchs
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| CHUDÁ JAKO KOSTELNÍ MYŠ |
Hugo Felix, generální ředitel banky
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ČEMU SE ŘÍKÁ LÁSKA? |
Dumary, sluha u Bertrandů
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| GIANNI SCHICCHI |
Guccio, barvíř
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| TŘÍDIČ ŠTĚRKU |
Bedřich Vinický
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DOBRODRUŽSTVÍ PANÍ IRENY |
Albert
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| CVRČEK U KRBU |
Master Tacleton
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| CAESAR A KLEOPATRA |
Pothinus, Ptolemaiův poručník
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PŮLNOČNÍ VLAK |
Saul Hodgkin, zřízenec ve stanici Fallville
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ |
Šíp, lovčí
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VETA ZA VETU (PŮJČKA ZA OPLÁTKU) (OKO ZA OKO) |
Angelo, jeho náměstek
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ŽENA, KTERÁ SI KOUPILA MUŽE |
Gedeon
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ŽIVOT JE KRÁSNÝ |
Brissot
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ZCELA NEPOČESTNĚ |
Tomaso, majitel vinárny
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KUPČÍCI SE SLÁVOU |
Richebon, šéfredaktor
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MADONA ORETTA |
Bonaccorso
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1931/1932
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| MADONA ORETTA |
Bonaccorso
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MALAJSKÝ ŠÍP |
Piquoiseau
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PAVOUK V SÍTI |
Riley, kriminální komisař
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| CHUDÝ KEJKLÍŘ |
Pěnkava, švihák z Prahy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| HAMLET |
Rosenkrantz
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DOVOLENÁ VE FRANCII |
Mr. Jules Marnier, tlumočník brigády
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ZKROCENÍ ZLÉ ŽENY |
Tranio, Lucentiův sluha
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| JULIETTA SI KOUPILA DÍTĚ |
Jacinto
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| OKÉNKO |
Dr. Plevka, jeho kamarád
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ALŽBĚTA ANGLICKÁ |
Bacon
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| STÍN |
Michele Delon, ministerský úředník
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| Z MRTVÉHO DOMU |
Duchovní
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BLÍŽENCI |
Bělověv
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DOBRÁ VÍLA |
Tajemník divadla
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PĚST |
Doktor Vordren
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KVOČNA |
Pavel Klenka
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| FAUST |
Komik Mefistofeles
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| POSLEDNÍ MUŽ |
Dr. Marek
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1932/1933
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| OKÉNKO |
Dr. Plevka, jeho kamarád
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| STÍN |
Michele Delon, ministerský úředník
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| POSLEDNÍ MUŽ |
Dr. Marek
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SOUD LÁSKY |
Simon Doria, trubadúr
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| TÁTA DLOUHÁN |
Griggs
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| OPOJENÍ |
Abbé
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PÁN, KTERÝ BUDÍ DŮVĚRU |
Amadeus
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| LET KRÁLOVNY |
Moric Rosenbaum
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VEČER TŘÍKRÁLOVÝ |
Malvolio, správce domu Oliviina
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| WALEWSKÁ A NAPOLEON |
Maršálek Duroc
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DON JUAN |
Don Luis, otec dona Juana
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| FAUN MEZI LIDMI |
Maurice Morris
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KRÁLOVSTVÍ BOŽÍ V ČECHÁCH |
Mistr Jan Rokycana
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PŘED ZÁPADEM SLUNCE |
Hanefeldt, justiční rada
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KARIÉRA JOŽKY PÚČIKA |
Dr. Goldfinger, advokát
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DIVOTVORNÝ KLOBOUK |
Karel, myslivec a milovník Bětušky
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ŽIVÁ MRTVOLA |
Vyšetřující soudce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1933/1934
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| BIGAMIE |
Dr. Roberts
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DIVOTVORNÝ KLOBOUK |
Karel, myslivec a milovník Bětušky
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ANDĚLÉ MEZI NÁMI |
Druhý porotce První muž
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SVATÝ VÁCLAV |
Česta
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SLEČNA DOKTORKA |
Dr. Mathesius
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BOJ NA NŮŽ |
Hillcrist, gentleman na venkovském sídle
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KUPEC BENÁTSKÝ |
Antonio, kupec benátský
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KOMU DAL BŮH ÚŘAD |
Dvorní rada Doleschal, sekční šéf
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| HRA O LÁSCE A SMRTI |
Lazar Carnot, člen Výboru pro obecné blaho
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| POSEL |
Matyáš Roh, Tomášův bratr, kněz
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| TOVÁRYŠ |
Dimitrij Goročenko
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| POLIBEK PŘED ZRCADLEM |
Dr. Pavel Förster, obhájce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ZUZANA HRAJE VABANK |
Karel Chmelík, oportunista
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| HUSITÉ |
Menhart z Hradce, český pán
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1934/1935
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| POSLEDNÍ MUŽ |
Dr. Marek
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| SLEČNA DOKTORKA |
Dr. Mathesius
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KOMU DAL BŮH ÚŘAD |
Dvorní rada Doleschal, sekční šéf
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| POLIBEK PŘED ZRCADLEM |
Dr. Pavel Förster, obhájce
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ZUZANA HRAJE VABANK |
Karel Chmelík, oportunista
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| HUSITÉ |
Menhart z Hradce, český pán
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ČISTÁ RASA |
Vojevoda
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DVOJÍ TVÁŘ |
Karel Sabina
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KONVÁŘ POLITIK |
Dva mladí muži
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| JIŘÍ PODĚBRADSKÝ |
Císař Friedrich III. Fantin de Valle, papežský legát
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MEDVĚDÍ TANEC |
Továrník a falešný hráč
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| FIDLOVAČKA |
Chevalier Dudéc, vlastně Dudek, švihák
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ŠKOLA POPLATNÍKŮ |
Gaston Valtier
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VEČEŘE O OSMÉ |
Max Kane
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| JULIUS CAESAR |
Marcus Antonius, triumvir po smrti Caesarově
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| OVEČKA CHUĎASOVA |
Bonaparte, generál armády v Egyptě
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MATKA PELIKÁNOVÁ |
Adolf Emanuel Blau, Blančin muž
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| OBČÁNKU, CO TEĎ? |
Lauterbach, Kleinholzův zaměstnanec
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ANNA KARENINA |
Korsunskij
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PALACKÉHO TŘÍDA 27 |
Matyáš Vroubek, Kulíškův tovaryš
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1935/1936
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| ČISTÁ RASA |
Vojevoda
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ANNA KARENINA |
Korsunskij
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PALACKÉHO TŘÍDA 27 |
Matyáš Vroubek, Kulíškův tovaryš
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ČERNÁ VĚŽ |
Stanley Vance
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| LOUPEŽNÍK |
Učitel
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| NOČNÍ SLUŽBA |
Štěpán
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ČASY SE MĚNÍ |
Jeroným
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| DVOJÍ PŘÍJEM |
Advokát Dluhoš
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| JÍZDNÍ HLÍDKA |
Saidl
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ROZKOŠNÁ PŘÍHODA |
Serignan
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| CHLADNÉ SVĚTLO |
Albert
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MILIONÁŘKA |
Julius Sagamore, mladý advokát
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| LIDÉ NA KŘE |
Ing. Zdeněk Junek, jejich syn
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VEŘEJNÝ NEPŘÍTEL |
Něgorelov
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PÍSEŇ ASIE |
Chrysantém (Kiu Hoa Jen)
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| AMFITRYON |
Merkur
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VESELÉ ŽENY WINDSORSKÉ (VESELÉ PANIČKY WINDSORSKÉ) |
Pistol, z dobrodružné družiny Falstaffovy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1936/1937
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| JÍZDNÍ HLÍDKA |
Saidl
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VEŘEJNÝ NEPŘÍTEL |
Něgorelov
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VESELÉ ŽENY WINDSORSKÉ (VESELÉ PANIČKY WINDSORSKÉ) |
Pistol, z dobrodružné družiny Falstaffovy
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PERIFERIE |
Ředitel baru
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VELKÉ POKUŠENÍ |
Junek, režisér
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VESELE SE TOČÍME DOKOLA |
Richard Niles
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| JEGOR BULYČOV A TI DRUZÍ |
Zvoncov, advokát, Varvařin muž
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MATURITA |
Dr. Edmund Pohl, profesor matematiky
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BENEDEK aneb VOJENSKÁ ČEST |
Hrabě Greneville, císařův křídelní pobočník
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| VLAJKA HOŘÍ |
Audiguane
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| KRÁL LEAR |
Edmund, Glosterův levoboček
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| BÍLÁ NEMOC |
Dvorní rada prof. dr. Sigelius
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| NAPOLEON I. |
Napoleon
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ALŽBĚTA - ŽENA BEZ MUŽE |
Francis Bacon
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| ZBOROV |
Hornof, rakouský voják
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1938/1939
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| JÍZDNÍ HLÍDKA |
Saidl
|
Národní divadlo moravskoslezské |
1940/1941
| Název inscenace | Role | Divadlo |
|---|---|---|
| MISTR OSTRÉHO MEČE |
Cizinec
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| PYGMALION |
Profesor Henry Higgins
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| POSLEDNÍ MUŽ |
Dr. Marek
|
Národní divadlo moravskoslezské |
| MANON LESCAUT |
Tiberge
|
Národní divadlo moravskoslezské |
Fotogalerie
Fotogalerie
Články
Články
VIŠŇOVÝ SAD-recenze
(5. 1. 1955)








