Detail inscenace
All That Jazz, Rock, Blues
Divadlo: | Národní divadlo moravskoslezské |
---|---|
Soubor: | Balet |
Scéna: | Jeviště DJM |
Premiéra: | 2.11.2017 |
Popis: | Extáze tance |
Autor/ři: | Ástor Piazzolla, Tom Waits, Pérez Prado |
Inscenační tým
Inscenační tým
Choreografie | |
---|---|
Hudba | |
Scéna | |
Kostýmy | |
Světelný design | |
Světelná realizace | |
Asistent choreografie | |
Repetitor |
Obsazení
Obsazení
2017/2018
Après rasage | ||
---|---|---|
Rain Dogs | ||
O Balcão de Amor |
2018/2019
Après rasage | ||
---|---|---|
Rain Dogs | ||
O Balcão de Amor |
2019/2020
Après rasage | ||
---|---|---|
Rain Dogs | ||
O Balcão de Amor |
Představení
Seznam představení
Datum | Začátek | Místo | Typ | Detail |
---|---|---|---|---|
30.11.2019 | 18:30 | Jeviště DJM | Derniéra | Detail |
11.10.2019 | 19:00 | Polsko - Tarnov | Repríza | Detail |
8.10.2019 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
16.9.2019 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | zrušeno |
3.9.2019 | 10:00 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
22.5.2019 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
19.5.2019 | 16:00 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
18.5.2019 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
18.1.2019 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
17.1.2019 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
17.1.2019 | 10:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
15.1.2019 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
15.1.2019 | 10:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
1.3.2018 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
16.2.2018 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
13.2.2018 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
10.12.2017 | 15:00 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
8.12.2017 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
15.11.2017 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
4.11.2017 | 18:30 | Jeviště DJM | Repríza | Detail |
2.11.2017 | 18:30 | Jeviště DJM | Premiéra | Detail |
Fotogalerie
Fotogalerie
Fotografie z představení
Rei Masatomi (Rain Dogs), Shino Sakurado (Rain Dogs)
Yago Catalinas Heredia (Après rasage)
Stéphane Aubry (Après rasage), Rei Masatomi (Après rasage), Gerardo González Villaverde (Après rasage), Stefano Pietragalla (Après rasage), Giacomo Quatraccioni (Après rasage), Yago Catalinas Heredia (Après rasage)
Rei Masatomi (O Balcão de Amor), Koki Nishioka (O Balcão de Amor)
Rei Masatomi (O Balcão de Amor), Yago Catalinas Heredia (O Balcão de Amor)
Stefano Pietragalla (Rain Dogs), Koki Nishioka (Rain Dogs)
Shino Sakurado (Rain Dogs), Rei Masatomi (Rain Dogs)
Články, video, audio
Články, video, audio
Články
Balet NDM zazářil na mezinárodním festivalu
(operaplus.cz, 14. 10. 2019)
(operaplus.cz, 14. 10. 2019)
Blízkost i odstup
(15. 10. 2018)
Festival delle Nazioni: L’arancia rubata ovvero Mozart in viaggio verso Praga
(belviveremedia.com, 10. 9. 2018)
Johan Inger v rozhovoru pro TV Fabex
(tvova.cz, youtube.com, 9. 1. 2018)
Ostrava zažila extázi tance
(divabaze.cz, 17. 11. 2017)
(divabaze.cz, 17. 11. 2017)
All That Jazz, Rock, Blues - Za vším hledej hudbu
(tanecniaktuality.cz, 11. 11. 2017)
(tanecniaktuality.cz, 11. 11. 2017)
Ostrava v kontrastních tanečních rytmech
(operaplus.cz, 10. 11. 2017)
All that Jazz, Rock, Blues je vzrušující podívaná plná emocí a dokonalých pohybů
(ostravan.cz, 3. 11. 2017)
Inscenace All That Jazz, Rock, Blues ukáže moderní taneční umění
(polar.cz, 2. 11. 2017)
All That Jazz, Rock, Blues v NDM
(ceskatelevize.cz, 31. 10. 2017)
All That Jazz, Rock, Blues - extáze tance!
(operaplus.cz, 30. 10. 2017)
Popis
Popis
Taneční inscenace All That Jazz, Rock, Blues je působivou fúzí hudebních stylů, v níž se uplatňují různorodé taneční techniky často spojené s akrobatickými prvky. Jednotlivé části inscenace nás zavedou do různých dob a míst, mnohdy exotických, a nikde nechybí dráždivost mimořádného smyslového zážitku příznačná pro živý moderní tanec.
Choreografie Itzika Galiliho O Balcão de Amor připomene nástup kubánského mamba a hudbu Péreze Prada, který je dodnes označován za krále tohoto žánru.
„Některé věci, s nimiž se jako dospělí setkáváme, nás zdánlivě triviálními drobnostmi navracejí do mládí a jeho nadějí,“ napsal Galili po své návštěvě Kuby, kde se setkával s Pradovou hudbou a odkud čerpal inspiraci k vytvoření díla plného jiskřivé komediálnosti, vtipu, přirozené sexuality i půvabných absurdit.
V choreografii Johana Ingera Rain Dogs zazní charakteristický hlas Toma Waitse, jehož šansony a blues mají někdy až industriální zvuk.
Ležérnost jazzu a drsný, melancholický hlas legendárního zpěváka vytváří na pozadí děje široký a emocemi nabitý hudební prostor.
„Písně Toma Waitse vypravují hmatatelné příběhy. Konkrétní situace jsem tedy mohl vytvořit i na základě příběhů z těchto písní, víc mě ale přitahovala myšlenka udělat obsah trochu abstraktnější a tím – myslím si – se tématu písně v jeho podstatě ještě více přiblížit,“ prozradil o způsobu, jak pracuje s Waitsovou hudbou, choreograf Inger.
|
|
Inscenaci nechybí ani rockový zvuk a dostane se i na tango argentinského hráče na bandoneon Ástora Piazzolly, jež se stalo inspirací pro choreografii Après rasage Reginy Hofmanové.
Přítomnost tohoto zdánlivě odtažitého žánru, jemuž Ástor Piazzolla kdysi dokázal vtisknout novou živou podobu, když se tango už zdálo téměř vytlačeno swingem a rock’n’rollem, podporuje nejen téma samotné choreografie, ale i hudební dramaturgii celého večera postavenou na představě vnitřní spřízněnosti různorodých podob taneční hudby a vyjádřenou názvem inscenace.
„Argentinské tango je tanec opředený celou řadou mýtů a stereotypů, mezi které patří neutuchající vášeň, touha, rudá růže mezi zuby. Podobné stereotypy existují všude kolem nás a já se snažím podívat se na ně i na tango trochu jinou optikou. Choreografie Après rasage vypovídá nejen o stereotypech, ale také se zaměřuje především na muže, mužství a různé aspekty mužnosti, které nám někdy přijdou legrační, někdy nás znepokojují, někdy nám přinášejí pocit jistoty. Zeptejme se, proč to tak je? A především proč často nejsme schopni číst mezi řádky...", o své choreografii vypovídá Regina Hofmanová.
|
Délka představení:
2 hodiny a 15 minut (včetně dvou přestávek)
2 hodiny a 15 minut (včetně dvou přestávek)