Igor Orozovič
(* 7. července 1984 Praha)
Po maturitě na gymnáziu studoval dva roky muzikálové herectví na Konzervatoři Jaroslava Ježka a poté činoherní herectví na DAMU v Praze, kterou absolvoval v roce 2010 titulní rolí Molièrova Tartuffa a rolí Dr. Dorna v Čechovově Rackovi. V posledním ročníku DAMU obdržel Cenu Jiřího Adamíry, kterou uděluje Nadace Život umělce. V letech 2016 a 2017 na DAMU i herectví vyučoval.
V době studií hostoval ve Staročeských vánočních hrách Evy Kroeschlové, ve studiu Saint Germain-Rock Café v Praze (Amin ve Svaté zemi), v Divadle Na prádle (Ambrož v Kříži u potoka), nebo v Divadle Ta Fantastika v Dámě s kaméliemi.
V roce 2009 prošel Igor Orozovič vítězně konkurzem na titulní roli Sofoklova Oidipa v činohře Národního divadla moravskoslezského v Ostravě a získal zde zároveň stálé angažmá. V průběhu čtyř sezon ztvárnil například: Mozarta v Shafferově Amadeovi (2011 Nominace na Cenu Alfréda Radoka v kategorii Talent a Cena divadelního festivalu OST-RA-VAR), Orsina v Shelleyově hře Cenci, Nikolu Šuhaje v Baladě pro Banditu, Števu v Její pastorkyni Gabriely Preissové, Rudu Gotheina ve Smrtihlavovi M. Walsera, Jarka Lukavského v McNallyho a Yazbekově muzikálu Donaha! (Hole dupy), Algernona ve Wildově Jak je důležité míti Filipa, Petra v Kuřačkách nebo Faraona v muzikálu A. Lloyda Webera Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť (2012 Nominace na Cenu Thálie v kategorii Muzikál). Od roku 2010 hrál Tybalta v ostravských Shakespearovských slavnostech a o rok později Jidáše v Evangeliu podle houslí od Pavla Helebranda.
Od roku 2013 je Igor Orozovič členem Činohry Národního divadla v Praze. Vytvořil zde již mnoho rozmanitých rolí – například: Švandu ve Strakonickém dudákovi J. K. Tyla, Pana Cvrčka v Čapkově Ze života hmyzu, Jiřího Traxlera v revue O. Havelky V rytmu swingu buší srdce mé (2016 Nominace na Cenu Thálie v kategorii Muzikál), Vasila Soleného v Čechovových Třech sestrách, Johna Majora v Audienci u královny P. Morgana, Johna Eastmana v Noční sezoně od R. Lenkiewiczové, legionáře Kalužu v Plukovníku Švecovi R. Medka, krále v Erbenově Kytici, Oronta v Molièrově Misantropovi a také Kreóna v Sofoklově Oidipovi.
V roce 2009 založil s Milanem Šotkem a Jiřím Suchým z Tábora Cabaret Calembour, který rozvíjí poetiku divadel malých forem a literárních kabaretů. Ke všem představením píše hudbu a podílí se na textech. Soubor získal cenu Český tučňák 2010 a 2012 v oboru Mladé divadlo. Cabaret Calembour našel svoji domovskou scénu v Divadle pod Palmovkou a se hrou Plejtvák, která získala Cenu Alfréda Radoka v kategorii Nejlepší původní česká hra roku 2013, pravidelně hostuje na scéně Divadla Ypsilon. V roce 2018 vydalo nakladatelství Paseka sebrané spisy Cabaretu Calembour Všechno nejlepší, mapující deset let jeho činnosti. Kniha vedle textů obsahuje i Orozovičovy autorské ilustrace.
Igor Orozovič spolupracoval a spolupracuje i s dalšími divadly, kde vystupuje jako host: Komedie (Lazarus – komorní muzikál od D. Bowieho a E. Walshe), Divadlo Mír (Jak důležité je mít Filipa O. Wilda), Divadlo v Dlouhé (Lucerna A. Jiráska), Kalich (Božská Sarah od J. Murella), Činoherní klub (Dostojevského Bratři Karamazovi), Studio Dva (Les od A. N. Ostrovského), Ungelt (komorní muzikál M. Skarlandtové a K. Štolby Touha jménem Einodis či Kurtizána P. Ondrucha). Od roku 2017 spolupracuje také s Jihočeskou filharmonií na koncertním provedení Balady pro banditu.
Nejen herecky, ale i autorsky se Igor Orozovič podílel spolu s Tomášem Dianiškou na inscenaci Bezruký Frantík, kterou uvádí od září 2019 Divadlo pod Palmovkou. Je autorem i scénické hudby (ve spolupráci s Ivanem Acherem), stejně jako u představení Skořápka (Ungelt), Báječná neděle v parku Crève Coeur (Kalich) nebo dříve Lov na losa (2011, Jihočeské divadlo).
Igor Orozovič účinkoval také v řadě filmů a televizních seriálů, například: Bella Mia, Nepravděpodobná romance, Zakázané uvolnění, Laputa, Fotograf, Rapl, Polda, Případ dvou sester, Živé terče, Past.
S charakteristickým hlasem Igora Orozoviče se mohou posluchači setkat v nahrávkách: Jiří Traxler – Život v rytmu swingu (2019, Supraphon); Radůza – Uhlíř, princ a drak (2019, Supraphon); Černá Petra (2019, Český rozhlas); Balada pro banditu (2017, Radioservis); Ray Bradbury – Strom duchů (2016, Plus). S jeho hudbou určenou dětem vyšlo album Prasátko Pigy a kouzelná pohlednice plná písniček (2018, Supraphon – nominace na Audioknihu roku).
Igor Orozovič hovoří anglicky, francouzsky a srbsky. Hraje na klavír, zpívá, věnuje se výtvarné práci (výstavy jeho koláží a linorytů proběhly např. v Kavárně Alibi, Alchymista…). Autorsky se podílí na hudební části speciálních večerů Národního divadla Nová krev. Také je občasným hostem pořadů Barování Sandry Novákové a Filipa Rajmonta v Malostranské besedě v Praze.
Obsazení
Obsazení
2008/2009
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
OIDIPUS |
Oidipus, král thébský
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2009/2010
2010/2011
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
Dostaveníčko s činohrou - Když se řekne muzikál |
Účinkují
|
Národní divadlo moravskoslezské |
OIDIPUS |
Oidipus
|
Národní divadlo moravskoslezské |
AMADEUS |
Wolfgang Amadeus Mozart
|
Národní divadlo moravskoslezské |
CENCI |
Orsino, prelát
|
Národní divadlo moravskoslezské |
KONEC MASOPUSTU |
Rafael
|
Národní divadlo moravskoslezské |
MARGUERITE |
Saurel 1. policista Letec
|
Národní divadlo moravskoslezské |
VELKOLEPOST VYVOLENÝCH |
O´Beyda, Mirabellův komorník
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JEJÍ PASTORKYNĚ |
Števa Buryja
|
Národní divadlo moravskoslezské |
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2011/2012
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
AMADEUS |
Wolfgang Amadeus Mozart
|
Národní divadlo moravskoslezské |
CENCI |
Orsino, prelát
|
Národní divadlo moravskoslezské |
MARGUERITE |
Saurel 1. policista Letec
|
Národní divadlo moravskoslezské |
VELKOLEPOST VYVOLENÝCH |
O´Beyda, Mirabellův komorník
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JEJÍ PASTORKYNĚ |
Števa Buryja
|
Národní divadlo moravskoslezské |
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
PYGMALION |
Freddy Eynsford Hill
|
Národní divadlo moravskoslezské |
KUŘAČKY |
PETR
|
Národní divadlo moravskoslezské |
BALADA PRO BANDITU |
NIKOLA ŠUHAJ
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2012/2013
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
PYGMALION |
Freddy Eynsford Hill
|
Národní divadlo moravskoslezské |
KUŘAČKY |
PETR
|
Národní divadlo moravskoslezské |
BALADA PRO BANDITU |
NIKOLA ŠUHAJ
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JOSEF A JEHO ÚŽASNÝ PESTROBAREVNÝ PLÁŠŤ |
Faraón
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA |
ALGERNON MONCRIEFF
|
Národní divadlo moravskoslezské |
SMRTIHLAV |
RUDA GOOTHEIN
|
Národní divadlo moravskoslezské |
SEN NOCI SVATOJÁNSKÉ |
DEMETRIUS
|
Národní divadlo moravskoslezské |
TRISTAN A ISOLDA |
TRISTAN
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2013/2014
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
BALADA PRO BANDITU |
NIKOLA ŠUHAJ
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JOSEF A JEHO ÚŽASNÝ PESTROBAREVNÝ PLÁŠŤ |
Faraón
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA |
ALGERNON MONCRIEFF
|
Národní divadlo moravskoslezské |
SMRTIHLAV |
RUDA GOOTHEIN
|
Národní divadlo moravskoslezské |
TRISTAN A ISOLDA |
TRISTAN
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2014/2015
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JOSEF A JEHO ÚŽASNÝ PESTROBAREVNÝ PLÁŠŤ |
Faraón
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA |
ALGERNON MONCRIEFF
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2015/2016
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA |
ALGERNON MONCRIEFF
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2016/2017
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA |
ALGERNON MONCRIEFF
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2017/2018
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA |
Algernon Moncrieff
|
Divadlo Mír |
2018/2019
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA |
Algernon Moncrieff
|
Divadlo Mír |
2019/2020
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2020/2021
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2021/2022
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2022/2023
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
2023/2024
Název inscenace | Role | Divadlo |
---|---|---|
DONAHA! (Hole dupy) |
Jarek Lukavski, nezaměstnaný ocelář
|
Národní divadlo moravskoslezské |
Fotogalerie
Fotogalerie
AMADEUS (Premiéra: 19.6.2010)
Fotografie z představení
CENCI (Premiéra: 21.10.2010)
Fotografie z představení
MARGUERITE (Premiéra: 2.12.2010)
Fotografie z představení
JEJÍ PASTORKYNĚ (Premiéra: 31.3.2011)
Fotografie z představení
JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT FILIPA (Premiéra: 18.10.2012)
Fotografie z představení
SMRTIHLAV (Premiéra: 2.2.2013)
Fotografie z představení
Články
Články
Igor Orozovič natočil duet s Anetou Langerovou a chystá koncert na Vyšehradě
(10. 7. 2023)
Pořád hledám výzvy
(10. 5. 2023)
Příroda je úžsná energie!
(4. 9. 2023)
uzikant a herec Igor Orozovič vydává první autorské album
(18. 4. 2024)
Igor Orozovič: Raději bych vůbec nemluvil
(9. 12. 2022)
Igor Orozovič: Nekabonit se a dívat se na svou krásnou ženu, to by měl zkusit každý
(19. 1. 2023)
Hamlet? Já si počkám na Salieriho
(6. 12. 2023)